We zijn er!

23 februari 2017 - Wamena, Baliem Valley, Papoea-Nieuw-Guinea

Na bijna 4 dagen reizen en 4 vluchten zijn we dan eindelijk aangekomen in Wamena. Maandag om 10.00 uur thuis vertrokken en met de trein naar Schiphol. Na Rotterdam reed de trein niet verder wegens een storing. Iedereen moest eruit. De Intercity Direct mocht je dan pakken, zonder toeslag, aldus de omroeper. Helaas dacht de conducteur van de Intercity Direct daar anders over: 20 euro boete. Ala, dat was nog maar het begin. Op Schiphol bleek onze vlucht ruim 4 uur vertraging te hebben. Geen vertrek om 15.45 uur, maar 20.00 uur. Nouja, het is niet anders. Echter, om 19.30 uur bleek de vlucht gecanceld te zijn. Eerst de vlucht omgeboekt naar een KLM vlucht op dinsdagavond 20.45 uur (!) en toen naar een gratis 4-sterrenhotel in Badhoevedorp, waar we een lange en heerlijke nacht hebben geslapen.

Dinsdag maar een dagje Amsterdam gedaan, o.a. het Van Gogh museum. En dan is het eindelijk, eindelijk  dinsdagavond geworden. Elf uur vliegen naar Kuala Lumpur en 7 uur in tijd vooruit. Dan 1,5 uur vliegen naar Jakarta en weer een uur terug in de tijd. Helaas was de overstaptijd daar nu te kort geworden om de stad nog in te gaan: geen 12 uur, maar 5 uur. Maar natuurlijk nog wel even sfeer geproefd buiten voor de luchthaven en nasi goreng gegeten bij de plaatselijke Chinees. Woensdagavond 23.30 uur (plaatselijke tijd) een vlucht van 5,5 uur naar Jayapura. Een nachtvlucht, inmiddels met Garuda. Heerlijk 4 uurtjes geslapen, toen ik wakker werd werd het al licht. Daarna prachtige uitzichten bij de landing (zie foto).

Pffft, en toen de vertrekhal uit in Jayapura: warm, stoffig, druk en heel veel mensen, geuren en indrukken: genieten!! Bagage weer inchecken. Bakje koffie gedronken met Tim Neeskens (zat 'toevallig' daar op het vliegveld i.v.m. visumproblemen) en vervolgens nog een half uurtje vliegen naar Wamena. Een hartelijk weerzien tussen 2 zussen, naar  P en J's huis, douchen, eten, en verder vandaag veel sfeer geproefd onderweg en op de markt. Inderdaad: je kan dat niet overbrengen hoe het daar is, daarom een paar foto's.

Morgen een dagje rustig aan. Zaterdag een tocht in de omgeving!

Groeten, Jacco en Janet

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jolanda:
    23 februari 2017
    Fijn dat jullie nu in Wamena zijn. Geniet ze!!
  2. Pa en ma van Dijk:
    23 februari 2017
    O wat heerlijk om te lezen en zien. Super! Nou geniet er samen van. We voelen echt mee!!
  3. Eef:
    23 februari 2017
    Mooie foto's! En lief, de zusjes ! Fijn dat jullie er nu eindelijk zijn. Tim vond het zó gaaf dat hij jullie daar zag!
  4. Tante Ali:
    23 februari 2017
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Groeten voor allemaal, ook van oom Joop, en geniet er van!
  5. Ann:
    Superleuk! Mooie foto's :) Geniet ervan! Groetjes van allemaal ❤️️
  6. Nadine:
    23 februari 2017
    Leuk dat jullie er zijn. Geniet er veel van!!
  7. Henk:
    4 dagen reizen, gelukkig hebben je geen 10 daagse vakantie geboekt
  8. T.Nellie:
    23 februari 2017
    Wat fijn om nu eindelijk bij elkaar te zijn. Jacomien berichtte dat er heel veel fijne dingen uit jullie koffers kwamen. Geweldig. Maar die boete van 20 euro.... om je groen en geel aan te ergeren. Dat dat je overkomt in Papua, allee.... Maar in NL?!?