We zijn er!

23 februari 2017 - Wamena, Baliem Valley, Papoea-Nieuw-Guinea

Na bijna 4 dagen reizen en 4 vluchten zijn we dan eindelijk aangekomen in Wamena. Maandag om 10.00 uur thuis vertrokken en met de trein naar Schiphol. Na Rotterdam reed de trein niet verder wegens een storing. Iedereen moest eruit. De Intercity Direct mocht je dan pakken, zonder toeslag, aldus de omroeper. Helaas dacht de conducteur van de Intercity Direct daar anders over: 20 euro boete. Ala, dat was nog maar het begin. Op Schiphol bleek onze vlucht ruim 4 uur vertraging te hebben. Geen vertrek om 15.45 uur, maar 20.00 uur. Nouja, het is niet anders. Echter, om 19.30 uur bleek de vlucht gecanceld te zijn. Eerst de vlucht omgeboekt naar een KLM vlucht op dinsdagavond 20.45 uur (!) en toen naar een gratis 4-sterrenhotel in Badhoevedorp, waar we een lange en heerlijke nacht hebben geslapen.

Dinsdag maar een dagje Amsterdam gedaan, o.a. het Van Gogh museum. En dan is het eindelijk, eindelijk  dinsdagavond geworden. Elf uur vliegen naar Kuala Lumpur en 7 uur in tijd vooruit. Dan 1,5 uur vliegen naar Jakarta en weer een uur terug in de tijd. Helaas was de overstaptijd daar nu te kort geworden om de stad nog in te gaan: geen 12 uur, maar 5 uur. Maar natuurlijk nog wel even sfeer geproefd buiten voor de luchthaven en nasi goreng gegeten bij de plaatselijke Chinees. Woensdagavond 23.30 uur (plaatselijke tijd) een vlucht van 5,5 uur naar Jayapura. Een nachtvlucht, inmiddels met Garuda. Heerlijk 4 uurtjes geslapen, toen ik wakker werd werd het al licht. Daarna prachtige uitzichten bij de landing (zie foto).

Pffft, en toen de vertrekhal uit in Jayapura: warm, stoffig, druk en heel veel mensen, geuren en indrukken: genieten!! Bagage weer inchecken. Bakje koffie gedronken met Tim Neeskens (zat 'toevallig' daar op het vliegveld i.v.m. visumproblemen) en vervolgens nog een half uurtje vliegen naar Wamena. Een hartelijk weerzien tussen 2 zussen, naar  P en J's huis, douchen, eten, en verder vandaag veel sfeer geproefd onderweg en op de markt. Inderdaad: je kan dat niet overbrengen hoe het daar is, daarom een paar foto's.

Morgen een dagje rustig aan. Zaterdag een tocht in de omgeving!